Šiandien bendrovė „OMNITEL“ teikianti telekomunikacijų paslaugas įteikė raštą Centrinei perkančiajai organizacijai (CPO) nutraukti sutartį šalių susitarimu. Įmonės netenkina CPO siūlomos pirkimo procedūros, kurias dar š.m. gegužės mėnesį prašė keisti kreipdamasi į Ministrą Pirmininką ir Ūkio ministeriją. Pagal dabar egzistuojančią judriojo telefono ryšio viešujų pirkimų tvarką per CPO laimėtojas nustatomas pagal minutės pokalbio ir žinutės siuntimo paslaugų mažiausios kainos pasiūlymą. Pasak „OMNITEL“, laimėtojas turi būti vertinamas pagal kompleksinį pasiūlymo naudingumą sutarties laikotarpiu: paslaugų kokybę, techninių problemų operatyvų sprendimą, tinklo aprėptį, papildomą įrangą ir kitas paslaugas.

„OMNITEL“ viceprezidentas Rytis Ambrazevičius paaiškindamas bendrovės sprendimą sakė: „egzistuojanti tvarka lėmė, kad šiuo metu perkamos ne paslaugos, o kaina, kuri yra vienintelis kriterijus CPO sistemoje. Tačiau visi konkursuose dalyvaujantys operatoriai pateikia vienodus įkainius, o kitų svarbių kriterijų tiesiog nenumatyta, vadinasi realios konkurencijos taip pat nėra. Taigi, jei siūlomos vienodos kainos, o pastaruoju metu jos ir siūlomos iš esmės vienodos, iš anksto aišku, kad pirkimą laimės tas pats operatorius, kuris pirmas pateikė pasiūlymą 2010 metais. Mes neneigiame, kad kaina yra svarbu, tačiau, nesant galimybės konkuruoti kainomis, reikia ir kitų vertinimo kriterijų. Turėtų būti atsižvelgiama į vertę, kurią tiekėjo pasiūlymas suteikia konkrečiam pirkėjui, atsižvelgiant į jo specifinius poreikius.

Tiekėjams pateikus vienodas kainas CPO taisyklės nustato, kad laimi tas tiekėjas, kuris pirmasis pateikė pasiūlymą ne konkrečiai perkančiajai organizacijai, o tas kuris pasiūlymą pateikė pirmasis sudarant preliminariaja sutarti su CPO dar 2010 metais. Šiuo metu operatorių skelbiamos judriojo ryšio kainos praktiškai vienodos.